یاهو، یکی از غولهای دنیای تکنولوژی، این بار با تصمیم جدید و شگفتانگیزی خبرساز شد. وبسایت مطرح تککرانچ، که زمانی یکی از پرچمداران اخبار فناوری بود، دوباره به یک مالك جدید منتقل شد. اما چرا؟
فروش پرحاشیه تککرانچ
براساس گزارشهای منتشرشده، یاهو وبسایت تککرانچ را به شرکتی مالی بهنام “Regent” فروخته است. نکته جالب این فروش آن است که مبلغ دقیق این قرارداد فاش نشده، اما Regent که به خرید مجموعههای رسانهای معروف است، اخیراً همچنین Foundry، شامل رسانههایی چون PCWorld و Macworld، را نیز به مالکیت خود درآورد.
تاریخچه پرماجرای تککرانچ
تککرانچ که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد، در سال ۲۰۱۰ توسط AOL خریداری شد. سپس، پس از خرید AOL توسط Verizon در سال ۲۰۱۵ و یاهو در سال ۲۰۱۷، تککرانچ به بخش بزرگتر Verizon Media پیوست. در سال ۲۰۲۱، بخشی از این گروه رسانهای شامل تککرانچ به دست Apollo Global Management سپردهشد و نام آن به Yahoo تغییر یافت.
معمای تصمیم یاهو
کنجکاویها درباره علل این فروش همچنان ادامه دارد. کانی لویزوس، سردبیر ارشد تککرانچ، در مورد این انتقال گفت: «هویت ما با بخشهای دیگر یاهو تفاوت دارد.» او همچنین تاکید کرد که یاهو همچنان سهم کوچکی از مالکیت تککرانچ را حفظ خواهد کرد. گفتههای او سوالهای زیادی را درباره آینده این وبسایت ایجاد کرده است.
«DNA ما با بقیهی بخشهای یاهو متفاوت است.»
– کانی لویزوس، سردبیر ارشد تککرانچ
نگاهی به وضعیت فعلی یاهو
یاهو علاوه بر سرویسهای معروفی نظیر Yahoo Mail، Yahoo Sports و Yahoo Finance، همچنان مالک وبسایت Engadget نیز هست. این در حالی است که Engadget در سال گذشته با خروج برخی از اعضای کلیدی تیم خود دست به تحولات اساسی زده است. آینده این گروه رسانهای همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد.
نتیجهگیری
تصمیم یاهو برای فروش تککرانچ در شرایطی که نقشه راه مشخصی برای خود تعریف نکرده، نهتنها جامعه رسانهای را غافلگیر کرد بلکه نشاندهنده تغییرات جدی در اولویتهای این شرکت است. اکنون، چشمها به سوی آیندههای احتمالی تککرانچ و تاثیرگذاری مدیریت جدید آن دوخته شده است.
دیدگاه ها